Mimari Görselleştirme için VR Uyumlu Dosya Çevirici
Virvado Sanal Gerçeklik Çözümleri Tic. Ltd. Şti.
Mimari Görselleştirme için VR Uyumlu Dosya Çevirici
Proje İçeriği
Projemiz, mimari projelerin sanal gerçeklik (VR) ortamında gerçek zamanlı olarak görselleştirilmesini sağlayan yenilikçi bir yazılım geliştirmeyi amaçlamaktadır. Geleneksel mimari yazılımlar, projelerin sabit renderlar üzerinden değerlendirilmesine olanak tanırken, geliştirdiğimiz yazılım sayesinde mimari projeler VR cihazlarına kolayca aktarılıp gerçek zamanlı olarak renderlanabilmektedir. Bu kapsamda, Autodesk gibi mimari programlardan alınan projelerin Unity platformuna hızlı ve etkili bir şekilde aktarılmasını sağlayan bir yazılım geliştirdik. Yazılımımız, projelerin VR cihazlarında yüksek kaliteli ve anlık olarak deneyimlenmesine olanak tanıyarak kullanıcıların projeleri her açıdan incelemelerini sağlıyor. Kullanıcı dostu arayüzümüz sayesinde, mimarlar ve tasarımcılar minimum eğitimle projelerini VR ortamına aktarabilir ve müşterilere etkileyici sunumlar yapabilir. Sonuç olarak, müşterilere projelerini VR ortamında inceleyerek daha bilinçli kararlar almaları için fırsatlar sunuyoruz, bu da tasarım sürecinin her aşamasında daha fazla etkileşim sağlıyor.
Projenin Amacı
Projemiz, mevcut mimari süreçleri iyileştirirken aynı zamanda yeni bir hizmet yaratarak sektörde yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır. Bu yazılım, mimari projelerin sunum ve değerlendirme süreçlerini dönüştürerek hem kurum içindeki süreçleri daha verimli hale getiriyor hem de müşterilere yeni bir deneyim sunarak rekabet avantajı sağlıyor. Mevcut süreçlerin iyileştirilmesi açısından, geleneksel render süreçlerini hızlandırarak zamandan tasarruf sağladık ve müşterilere projeleri daha iyi anlamalarına olanak tanıyan etkileşimli VR sunumları sunduk. Ayrıca, VR destekli tasarım sunumu gibi yeni bir hizmet sağlayarak müşterilere projelerini VR ortamında deneyimleme fırsatı sunuyoruz.
Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)
Projedeki en büyük inovasyon, mimari projelerin gerçek zamanlı olarak VR ortamında renderlanmasını sağlayan yazılım platformunun geliştirilmesidir. Bu yenilik, mimari tasarım ve sunum süreçlerinde devrim niteliğinde bir değişim yaratmaktadır. Başlıca inovasyonlarımız arasında, mimari projelerin Autodesk gibi yazılımlardan Unity platformuna hızlı ve kolay aktarılmasını sağlayarak veri dönüşüm süreçlerini basitleştirmemiz yer alıyor. Ayrıca, projelerin VR cihazlarında yüksek kalitede ve gerçek zamanlı olarak renderlanması, kullanıcı deneyimini önemli ölçüde geliştiriyor. Kullanıcılar, projeleri anlık olarak inceleyebilmekte ve bu sayede daha bilinçli kararlar alabilmektedir.
Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)
Tasarım ve mimarlık departmanında, projelerin VR ortamında sunulması tasarımcıların müşterilere daha etkileyici ve anlaşılır sunumlar yapmasına olanak tanıdı ve hızlı prototipleme ile tasarım süreçlerini hızlandırarak daha verimli hale getirdi. Satış ve pazarlama açısından, müşterilere daha etkileyici bir deneyim sunarak müşteri memnuniyetini artırdı ve yenilikçi bir hizmet sunarak rekabet avantajı sağladı. Bu faydalar, kurumun genel verimliliğini ve müşteri ilişkilerini geliştirdi.
Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?
Evet, projenin geliştirilmesi ve hayata geçirilmesi sürecinde üst yönetimden önemli destek aldık. Üst yönetim, projenin potansiyel faydalarını ve sektöre getireceği yenilikleri fark ederek proje için gerekli kaynakların sağlanmasına öncelik verdi.
Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)
Evet, proje sonunda elde edilen sonuçları detaylı bir şekilde analiz ettik. Yapılan analizler, yazılımın başarılı bir şekilde projeleri VR cihazlarında gerçek zamanlı olarak renderlayabildiğini ve kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. Performans açısından yazılım, render süresini önemli ölçüde azaltarak hızlı ve akıcı bir görselleştirme deneyimi sundu. Test kullanıcılarından gelen geri bildirimler, yazılımın sezgisel ve kolay kullanılabilir olduğunu doğruladı ve yüksek kaliteli renderlar, projelerin daha gerçekçi ve etkileyici bir şekilde sunulmasını sağladı. Ancak bazı projelerde uyumluluk sorunları yaşandı ve gelecekte daha geniş bir cihaz yelpazesi için optimizasyon yapmayı planlıyoruz.
Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
Proje kapsamında toplamda 12 kişi aktif rol almıştır. Proje ekibi, farklı alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerden oluşmaktadır. Yazılım geliştirme ekibinde 6 kişi, VR uzmanları olarak 2 kişi, tasarımcılar olarak 2 kişi, proje yöneticisi olarak 1 kişi ve pazarlama uzmanı olarak 1 kişi görev almıştır. Bu çeşitli ve deneyimli ekip, projenin her aşamasında koordinasyon ve işbirliği sağlayarak başarıyla sonuçlanmasına katkıda bulunmuştur.
Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.
Unity Technologies, Autodesk ve HTC Vive bulunmaktadır. Unity Technologies ile VR platform entegrasyonu üzerinde iş birliği yaptık, Autodesk ile mimari projelerin veri aktarımı için teknik destek aldık ve HTC Vive ile VR cihazları ve donanım entegrasyonu için çalıştık
Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)
Unity, Unreal Engine, Autodesk Revit, HTC Vive, Oculus Rift ve NVIDIA